Blog o odchudzaniu.

Warto pić wodę.

Warto pić wodę.

Kilka informacji na dobry początek.

Woda jest jednym z czterech żywiołów i z pewnością potrzebujemy jej do życia. Stanowi ona 80% objętości mózgu, 70% całego ciała, ponad 80% krwi, 75% mięśni i 22% kości. Po takim wstępie nie ulega już wątpliwości, że wodę pić należy. Jednak ile, kiedy i po co? I czy da się to w ogóle kontrolować? Dla osób, którym ten pomysł wydaje się trudny do zrealizowania doskonałym wyjściem będzie aplikacja na telefon, która nam w tym pomoże. Brzmi trochę niedorzecznie, ale dzięki takiej apce mamy wszystko w pigułce. Wyliczy nam ona indywidualne dzienne zapotrzebowanie na wodę, czyli po prostu ile mamy jej wypić. Będzie też przypominać o regularnym przyswajaniu płynu co pozwoli nam również zapoczątkować pierwsze w naszym życiu zdrowe odchudzanie, a wszystko co wypiliśmy będziemy mogli obserwować na wykresach i prowadzić statystyki.

Kiedy, ile, jak często?

Kiedy? By sprawnie włączyć picie wody do naszych codziennych nawyków można zastosować kilka trików. Na przykład wieczorem i rano tuż po wstaniu wypijamy szklankę wody, w ten sposób jesteśmy już trochę do przodu. Są też fajne szejkery z podziałką zawierającą godziny, do kupienia w internecie. Wtedy w ciągu dnia zerkając na zegarek widzimy ile powinniśmy wypić. Ogólnie rzecz biorąc wodę należy pić w ciągu dnia regularnie i małymi łykami. Nie należy “przedobrzać” z ilością wypijanej wody przy jednorazowym podejściu. Jeśli opijemy się za dużo na raz możemy przyczynić się do wypłukiwania  sodu i potasu z organizmu, a przecież nie o to nam chodzi.

Jak często? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi z przelicznikiem na minuty, czy godziny. Sztuka polega na tym, żeby pić często i bardzo małymi łyczkami, by nie dopuścić do momentu, w którym poczujemy pragnienie. Nasz mózg powiadamia nas o konieczności napicia się później w stosunku do faktycznego czasu, w którym powinniśmy to zrobić.

Ile? Konkretną ilość, którą każdy może ustalić sam dla siebie definiuje przelicznik 1 ml wody na 1 kcal zjadanego pokarmu. Może to być trudne do określenia, dużo prościej obliczyć 1 litr na 30 kg masy ciała. Najprościej jest podzielić swoją wagę przez 30 i wtedy przekonamy się ile dokładnie litrów powinniśmy wypijać. Nie jest to oczywiście ilość niezmienna, bo przy uprawianiu sportu, czy latem, kiedy jest gorąco powinniśmy pić jeszcze więcej niż nasz wyliczony “przydział”.

Picie wody a odchudzanie.

Jeśli zamierzasz zmienić swoje nawyki żywieniowe i nie zrobisz tego z głową, to znaczy drastycznie obetniesz spożywane kalorie i będziesz intensywnie uprawiać sport, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zakwasisz swój organizm. Jeszcze gorzej jest kiedy jesz śmieciowe jedzenie, palisz papierosy i pijesz alkohol. Wtedy stan zachwiania równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie się pogłębia. Doprowadza to do zbyt dużej ilości kwasów we krwi. Taki stan może doprowadzić do cukrzycy, nadmiernego odkładania tkanki tłuszczowej oraz innych groźnych dolegliwości. W każdym procesie gdy w grę wchodzi zdrowe odchudzanie podstawą powinno być wypijanie odpowiedniej ilości wody. Robiąc to możemy mieć pewność, że usuwamy z organizmu zbędne produkty przemiany materii. Dodatkowo zadbamy o przyspieszenie metabolizmu, redukcję cholesterolu, zmniejszenie cellulitu, lepsze wyrzeźbienie mięśni i poprawę wydolności organizmu w czasie ćwiczeń.

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.