Blog o odchudzaniu.

Zdrowe odżywianie a chudnięcie

Zdrowe odżywianie a chudnięcie

Poglądy

Wbrew obiegowym opiniom, głodówka nie jest najlepszą metodą odchudzania. Mało tego, taka „strategia dietetyczna” wyrządzi potężne szkody w organizmie, a w konsekwencji może doprowadzić nie do redukcji, a do wzrostu masy ciała. Jak się zdrowo odżywiać żeby schudnąć? Poniżej przedstawię sprawdzone techniki żywieniowe rzucające nowe światło na zdrowe odżywianie, z którymi bez problemu zgubisz zbędne kilogramy.

Bądźmy szczere, bez jedzenia nie da się schudnąć. Brzmi niedorzecznie? To tylko pozory. Głodząc się doprowadzasz do zmian w procesach metabolicznych organizmu. Przemiana materii zostaje znacząco spowolniona, co sprzyja gromadzeniu i odkładaniu tłuszczu. Dochodzi też do szeroko posuniętych degradacji, które znacząco wpływają na kondycję i samopoczucie. Zdrowe odchudzanie to regularna aktywność fizyczna połączona z pełnowartościowymi, zbilansowanymi posiłkami i z dobrymi nawykami żywieniowymi.

Zdrowe odżywianie to podstawa w odchudzaniu

Przede wszystkim należy pamiętać o regularnym dostarczaniu zapasów energetycznych i składników odżywczych. Siedem, a nawet osiem niewielkich posiłków w ciągu dnia to optymalna ilość. W ten sposób zapobiegniesz napadom głodu i w rezultacie – zjesz znacznie mniej.

Śniadanie warto zjeść do godziny po przebudzeniu. W ten sposób pobudzisz procesy metaboliczne. Czy warto rezygnować z kolacji? Nie, nie i jeszcze raz nie! W ten sposób przerywasz ciągłość posiłków i tworzysz zbyt długą przerwę pomiędzy nimi, co jest wyjątkowo niekorzystne dla metabolizmu. Kolację (symboliczną, nie obfitą) należy zjeść najpóźniej 30 minut przed snem.

Zadbaj o jakość posiłków. Półki w supermarketach uginają się od „wzbogacanych” wędlin i nabiału. Wyrób w sobie nawyk czytania etykiet i skupiaj się wyłącznie na tych produktach, które niosą z sobą realną wartość odżywczą dla Twojego organizmu.

1,5 litra wody to zalecana dawka dzienna. Chcąc zrzucić zbędne kilogramy, każdego dnia dostarczaj organizmowi minimum 2 litry naturalnej wody mineralnej. Dlaczego? To bardzo proste – tłuszcz musi się w czymś rozpuszczać.

A co ze słodyczami?

Jak ognia unikaj batoników, wafelków i ciastek z kremem. Nie znaczy to jednak, że powinnaś całkowicie zrezygnować z przyjemności. Od czasu do czasu możesz nagrodzić swój upór i samozaparcie, ale nagrodą niech będzie kawałek domowego ciasta lub odrobina czekolady (najlepiej gorzkiej albo deserowej).



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.